pozycjonowanie

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

Choć pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach nie jest tematem nowym, to wciąż osoby nie związane z e-biznesem oraz marketingiem internetowym mają na ten temat dość mgliste pojęcie. Słaba edukacja w tym zakresie sprawia, że nie wiedzą jak skorzystać z pozycjonowania, kiedy mogą oczekiwać efektów, ile takie usługi kosztują, od czego zależą pozycje, jaka powinna być strategia w zakresie pozycjonowania itd. Przez to po pierwsze stają się ofiarami nie do końca uczciwych agencji, a po drugie narasta w nich przekonanie, że pozycjonowanie nie jest skuteczne.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie można określić jako proces, który ma na celu przeprowadzenie takich działań, które pozwolą osiągnąć jak najwyższe wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, na jak największą ilość słów kluczowych. Ważne by były to frazy dobrze konwertujące. Pozycjonowanie składa się z dwóch etapów, pierwszy to optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek, drugi to opracowanie i wdrożenie strategii linkowania. Pierwsze efekty widoczne są po kilku miesiącach pracy, ale za to utrzymują się przez długi czas. Decydując się na pozycjonowanie trzeba wziąć pod uwagę, że praca nad stroną nigdy się nie kończy.  Jeżeli nie dysponujemy odpowiednią ilością czasu warto więc zlecić takie działania zewnętreznej firmie np https://www.takmedia.pl/ Oczywiście łatwiej jest utrzymać wypracowane pozycje, niż je osiągnąć, więc koszty mogą spaść, a poza tym odnotujemy większą sprzedaż, a więc z czasem pojawi się zwrot z inwestycji.

Słowa kluczowe

Często jest tak, że klienci chcą się pozycjonować na bardzo ogólne frazy. W wielu przypadkach mija się to z celem, ponieważ aby wejść do top10 na trudne frazy trzeba mieć często oszałamiająco wysoki budżet, po drugie jeśli frazy będą zbyt ogólne to na stronę będą trafiać osoby, które szukają czegoś innego niż my oferujemy. Przykładowo chcąc pozycjonować się pod frazę „psy”, ponieważ prowadzimy hotel dla psów, dojdziemy do tego, że na stronę będą trafiać osoby, które szukają hodowli psów, schronisk, weterynarzy, usług groomerskich, informacji o rasach itd. To wygeneruje duży, aczkolwiek mało wartościowy ruch. Frazy nie mogą też być zbyt szczegółowe, bo mało osób je wyszukuje. Odrębną kategorią są tzw. frazy długiego ogona. Warto przemyśleć taką strategię, jeśli strona posiada dużo treści i zależy jej na pozyskaniu dużego ruchu.

Pozycjonowanie to nie wszystko

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce to jak wywieszenie przyciągającego wzrok szyldu nad wejściem do firmy. Ale nawet jeśli klient wejdzie na stronę to szybko ją opuści, jeśli nie zainteresują go treści i oferta. Dlatego trzeba dbać nie tylko o pozycję strony w wyszukiwarce, ale też o ładną grafikę, ciekawe, przydatne i angażujące treści, dostarczanie potrzebnych użytkownikom internetu informacji.