jak założyć sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy

Handel w Internecie rozwija się nieustannie od lat i wciąż dynamika wzrostu jest coraz większa. Trudno więc się dziwić, że coraz więcej przedsiębiorców ma apetyt na potencjał jaki drzemie w Sieci na tym polu.

Dlaczego sklep internetowy?

Odpowiedź na to pytanie nie jest skomplikowana i zapewne sam doskonale wiesz, że w Internecie są Twoi Klienci. Są i szukają dokładnie takich produktów jakie masz w swojej ofercie. Szukają, znajdują i kupują, ale nie u Ciebie bo jeszcze o Tobie nie wiedzą. Co więc zrobić aby ten stan odwrócić? To proste. Musisz poznać odpowiedź na pytanie „jak założyć sklep internetowy„. Gdy odpowiedź będzie i poznasz możliwości w tym zakresie musisz wdrożyć tą wiedzę w życie. Z kolei gdy to uda Ci się już zrobić czeka Cię kolejny krok w postaci działań marketingowych.

Jak założyć sklep internetowy

Temat wbrew pozorom wcale nie jest tak złożony jakby mogło się wydawać. Wiele zależy od budżetu jaki masz przewidziany na ten cel, a na tym polu widełki są ogromne. Możesz uruchomić sklep w ekonomiczny sposób wykorzystując do tego celu dostępne na rynku rozwiązania Open Source i w ten sposób wydać na uruchomienie sklepu kilkaset złotych. Polecam Ci świetny przewodnik na ten temat dostępny na blogu Jak Zrobić Stronę pt. „Jak założyć sklep internetowy„. Postępując zgodnie z przedstawionymi tu procedurami jesteś w stanie uruchomić własny sklep bardzo niskim nakładem finansowym w ciągu dosłownie kilku godzin!

Innym sposobem nieco bardziej kosztownym jest wykorzystanie dostępnych na rynku platform działających z modelu SaaS. W uproszczeniu chodzi tu o wynajem sklepu internetowego na takiej platformie (sklep jednak fizycznie nie jest Twój, nie możesz go zabrać i przenieść). To także szybki sposób na rozpoczęcie sprzedaży w internecie, a koszty to zazwyczaj od kilkudziesięciu złotych miesięcznie do kilkuset – zależy to głównie od wielkości sklepu.

W końcu najbardziej kosztownym, ale także najmniej angażującym Ciebie rozwiązaniem jest zlecenie wykonania sklepu internetowego wyspecjalizowanej w tym temacie agencji interaktywnej. Tu jednak musisz liczyć się z tym, że koszt wykonania sklepu to już znacznie wyższe koszty i powinieneś mieć budżet zaczynający się od około 5000 zł. Przy złożonych realizacjach wartość rośnie bardzo gwałtownie sięgając nawet kilkuset tysięcy złotych.

Samo uruchomienie sklepu internetowego to nie wszystko

Jeśli sądzisz, że odpalenie sklepu z miejsca zacznie Ci generować sprzedaż jesteś w błędzie. Niestety Internet jest już tak przeładowany sklepami i rozmaitymi produktami, że wybicie się z tłumu niekiedy graniczy wręcz z cudem. Musisz wiec mieć także środki na działania SEO i kampanie marketingowe typu Google Ads. Zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych godne zainteresowania są kampanie produktowe w Google. Bez tego typu nakładów będzie Ci bardzo ciężko pozyskać Klientów dlatego bezwzględnie zakładając sklep powinieneś od razu wygospodarować budżet także na ten obszar działań. W innym wypadku może się okazać, że zainwestowane pieniądze w założenie sklepu nigdy Ci się nie zwrócą.